marți, 1 noiembrie 2011

S-a dat startul la #obiceiurisanatoase!

Am citit pe blogul Ralucai (pe care o citesc zi de zi cu placere) ca impreuna cu alte 5 bloggerite simpatice face parte din "echipa de soc" a obiceiurilor sanatoase din blogosfera. Aceasta este o campanie Activia din care eu nu fac parte, dar o sustin si le sustin pe fete pentru ca mi se pare o idee foarte buna!

Dupa cum bine stiti, in luna iulie am inceput Jurnalul de Dieta si de atunci multumita sfaturilor primite de dna medic nutritionist Irina Arsene si celor primite de la voi (iar mai nou si fetele de la FitCurves m-au invatat cateva lucruri foarte utile) mi-am insusit cateva #obiceiurisanatoase de la care nu ma abat (aproape) niciodata:

1. Cand ma trezesc dimineata beau cel putin 200ml de apa imediat dupa trezire si apoi fac 3-4 min de aerobic. Apa bauta imediat dupa trezire ajuta la diluarea sangelui si il face sa circule mai repede si mai usor. De asemenea, putina miscare dimineata iti grabeste metabolismul si il ajuta la arderea grasimilor.


2. Incerc in fiecare zi sa beau cel putin 2 litri de apa si niciodata nu astept sa mi se faca sete. Senzatia de sete anunta instalarea starii de deshidratare. Mai bine bei cateva guri de apa mai des inainte sa apara senzatia de sete, decat sa dai un pahar gata o data la cateva ore. Eu prefer sa imi pun apa in sticlute de 0.5l si sa o tin mereu dupa mine. Asa imi voi aminti mai des sa beau apa si voi sti si cata apa am baut :)

3. Intotdeauna mananc micul dejun si niciodata mai tarziu de 9.30. Incerc ca micul dejun sa fie cea mai consistenta masa a zilei.

4. Beau ceai verde de 4-5 ori pe saptamana neindulcit (in general imi place sa beau ceaiul fara zahar/indulcitor), iar daca sunt racita sau ma doare in gat, pun o lingurita de miere.

5. dna Irina Arsene recomanda 5 mese pe zi: 3 principale si 2 gustari. Intre mesele principale nu trebuie sa treaca mai mult de 4h daca nu iei nicio gustare, iar daca doresti sa iei gustare trebuie sa lasi sa treaca 2-3h intre gustare si masa principala. Recomandari de gustari: 10-15 boabe de struguri, 1 pumn de alune de padure, 3-5 nuci, 250ml iaurt degresat (niciodata cu fructe), 1 mar, etc.

6. De 4-6 ori pe saptamana fac cate 30-40 min de aerobic combinat cu fitness.

7. Incerc sa nu adorm niciodata cu stomacul plin.

8. Chiar daca nu mananc carne, incerc la fiecare masa sa fac combinatii de proteine complete. Vezi aici lista completa.

9. Intotdeauna ma fortez sa adorm inainte de ora 00.00. De cand fac sport adorm natural pe la 23.00 - 23.30 si ma trezeste odinita in jur de 8.00-8.30 :) Ain't that cool? :D

10. De fiecare data cand imi aplic crema pe fata execut cateva miscari pentru fermitate. Ieri Cristina de la Slimart mi-a explicat ca intotdeauna miscarile de masaj aplicate pielii fetei si corpului trebuie sa fie de jos in sus si niciodata sa nu presam cand facem miscari descendente pentru a ajuta limfa. Adevarul este ca la masajul anticelulitic, mereu apasa de urli de durere cand o ia in sus, iar cand coboara este ca o mangaiere, nu? Si eu am facut ieri legatura.

11. Iau pastile cu Omega 3 pentru ca nu mananc peste deloc.

Acum ma voi opri, dar promit sa revin cu completari. De asemenea, va invit sa completati si voi aceasta lista cu obiceiurile voastre sanatoase, sau chiar sa sustineti aceasta campanie.


Cu drag,

Pinkie

Ps: Daca v-a placut articolul nu uitati ca acum avem si buton de LIKE :)
Ps2: Daca sunteti interesate de alte #obiceiurisanatoase, va recomand blogul Andreei pentru ca este o enciclopedie de sfaturi numai bune de urmat!

13 comentarii:

  1. Mi-a placut :D din nefericire trec printr=-o pasa proasta deci ma trezesc cand vreau, ma culc cand vreau. de saptamana viitoare promit ca ma fac cuminte :D

    RăspundețiȘtergere
  2. Pai asa sa faci draga mea Miu Miu, daca nu...te iau la mine :D

    RăspundețiȘtergere
  3. Si eu sustin campania:X
    Ms pt recomandare :*:*:*

    RăspundețiȘtergere
  4. Andreea chiar ma miram ca tocmai tu sa nu sustii aceasta initiativa :)

    RăspundețiȘtergere
  5. incerc si eu...pe cat posibil...cu alimentatia , mersul pe jos ...etc

    RăspundețiȘtergere
  6. Coco tu intotdeauna mi-ai dat sfaturi foart bunam acum este randul meu sa iti intorc servicul! >:D<

    RăspundețiȘtergere
  7. si eu ma chinui sa beau 2 l de apa pe zi,imi pun langa birou sticla de 2 l :))..nu reusesc chiar in fiecare zi dar sunt pe drumul cel bun:D

    RăspundețiȘtergere
  8. Foarte bine Alina! Eu le folosesc pe cele de 0.5l pentru ca se golesc mai repede :D

    RăspundețiȘtergere
  9. Cel mai bine se asimileaza micul dejun luat intre orele 7 si 8 dimineata.

    Dintre cele 5 mese (3 mese principale si 2 gustari) nu se renunta la niciuna. Daca simti ca nu ti-e foame, tot e bine sa mananci jumatate de fruct.

    Se mananca maxim 4 fructe pe zi deoarece contin zaharuri si risti sa te ingrasi. Un fruct trebuie sa aiba dimensiunea pumnului, iar grepfruitul este considerat ca fiind cat 2 fructe.

    Grepfruitul ajuta la slabit.

    La fel si 2 tb de spirulina, daca sunt luate cu jumatate de ora inainte de masa cu un pahar mare de apa.

    Trebuie sa mancam 100 gr de branza pe zi. Branza tine de foame. Daca nu mancam carne in acea zi, atunci mancam 200 de gr de branza.

    Nu trebuie sa lipseasca paharul de lapte sau iaurt.

    In loc de margarina se prefera untul.

    Nu se mananca mai mult de 3 oua pe saptamana.

    Bucata de peste trebuie sa fie cat palma intinsa, iar bucata de carne doar cat podul palmei.

    Legumele se consuma in cantitate nelimitata.

    Cartoful intra la categia carbohidrati, nu se consuma mai mult de un cartof pe zi.

    Orezul/pastele din garnitura trebuie sa intre intr-o cana de 250 ml.

    Iti mai spun?

    RăspundețiȘtergere
  10. Daaa!!! Daca mai stii, mai spune-mi!!! Voi face o postare separata numai cu sfaturile tale, nici nu o mai editez pe aceasta! :*:*:*:*

    RăspundețiȘtergere
  11. Ma gandesc, le pun cap la cap si fac un guest post, ok?

    RăspundețiȘtergere
  12. O sa incerc si eu sa adopt aceste obiceiuri :D

    RăspundețiȘtergere

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...